Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: CAMT.053 formaat

Re: CAMT.053 formaat 29 jan 2013 07:51 #7

De vraag is of je pain.002 wil gaan verwerken. Het is niet hetzelfde als het oude verwinfo a en b omdat dezelfde posten inderdaad ook in camt.053 terugkomen. Volgens deze site zal ook niet elke bank deze service ondersteunen. Ga je ze wel verwerken, dan zul je dus bij verwerken van camt.053 er rekening mee moeten houden dat e.e.a al geboekt is. Ik denk dat ze niet als batchbedrag terugkomen maar als losse posten.

‚ó¶Payment Status Report (Pain.002): afgekeurde en ingetrokken posten worden direct teruggemeld. Uitgevoerde overschrijvingen worden op de uitvoeringsdatum teruggemeld (optionele service, informeer bij uw bank of deze service wordt geboden)
The administrator has disabled public write access.
The following user(s) said Thank You: F. van Engelen (Ordina)

Re: CAMT.053 formaat 31 jan 2013 12:07 #8

Storneringen zijn alleen zichtbaar op het dagafschrift (Camt.053, MT940, GMU) en niet in het Pain.002 bericht. Het Pain.002 bericht bevat alleen de afkeuringen en annuleringen (vergelijkbaar met huidige VerwInfo A). Er zal geen aparte rapportage meer zijn voor de storneringen (zoals nu wel via VerwInfo B). Alle uitval zal als individuele post worden teruggeboekt op de rekening en zo zichtbaar zijn op het dagafschrift
The following user(s) said Thank You: F. van Engelen (Ordina)

Re: CAMT.053 formaat 31 jan 2013 18:18 #9

• Garmt Elings's Avatar
  • Garmt Elings
Het NL betalingskenmerk moet in de volgende tag worden meegegeven:
2.262 Reference

Deze is onderdeel van het element 2.256 CreditorReferenceInformation
Dit element heeft o.a. het subfield 2.261 Issuer. Als hierin de waarde "CUR" staat, van Currence, dan is de waarde in 2.262 gelijk aan het NL betalingskenmerk.

End2EndID is alleen relevant voor de initiator van de incasso of overschrijving.
Hierin geef je per betaling/incasso een unieke waarde mee. Als de incasso of betaling wordt geweigerd (storno, geblokkeerde rekening) wordt de incasso/betaling teruggeboekt. Aan de hand van het End2EndID is dan precies te herkennen welke betaling het betreft.

Re: CAMT.053 formaat 19 feb 2013 10:14 #10

Is iemand al in bezit van voorbeeldbestanden in het CAMT.053 formaat? Kan op de banksites niet echt iets vinden. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Last Edit: 19 feb 2013 10:14 by Frank Massar CCS B.V..

Re: CAMT.053 formaat 20 feb 2013 08:27 #11

Ik heb wel een klein voorbeeldbestandje (XML) met "fake" gegevens. Ik weet niet of je daar wat aan hebt?
Last Edit: 20 feb 2013 08:27 by F. van Engelen (Ordina).

Re: CAMT.053 formaat 20 feb 2013 08:28 #12

mail maar s.v.p. alles is meegenomen.
Time to create page: 0.098 seconds